featured-slider

Post Top Ad

2015. augusztus 23., vasárnap

Már itthon is kapható a legújabb LADA, 2 millió forintba kerül


Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó árak nélkül nem fog menni.
HIRDETÉS

Tegnap érkezett a hír az új Lada-importőr és az autókat gyártó AvtoVAZ közötti megállapodásról, a márka őszi visszatéréséről Magyarországra. Igyekeztünk többet megtudni a sokakat foglalkoztató LADA-sztoriról. A lényeg:


Hirdetés



Az újraalakuló LADA tervezett indulása november 1.
kezdetben három típus jön: Kalina, Granta, 4x4 Urban (modernizált Niva), klasszikus Niva
árak még nincsenek, mi a Daciák árszintjét tartjuk mértékadónak
elérhető lesz a légkondicionáló és az ESP
kezdetben egy budapesti, négy fővároson kívüli szalon nyílhat
2016-ban új generációs modellek érkeznek

Most pedig kicsit bővebben. Idén ősszel három típus jelenik meg, mindegyik két-három különböző felszereltséggel. A Kalina és a modernebb Granta várhatóan háromféle változatban lesz kapható. A 4x4 Urban a Niva légkondicionálóval is felszerelhető, kényelmesebb verziója, mellette jön a klasszikus Niva is, Lada 4x4 néven. Egyelőre nem lesz dízelmotor a kínálatban.

Lada  Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon? Átnevezték a Nivát Lada 4x4-re, ez a kényelmesebb kivitel belőle 4x4 Urban néven. Árát még nem tudjuk
Átnevezték a Nivát Lada 4x4-re, ez a kényelmesebb kivitel belőle 4x4 Urban néven. Árát még nem tudjuk
Légkondi, automata váltó

Korábban elképzelhetetlen felszereltségi tételek jelzik, hogy a fejlesztések nélküli korszak a múlté. Az újkori LADA-modellekben elérhető lesz klímaberendezés, amit átalakítottak az európai szabványnak megfelelő hűtőközegűre. Rendelhetővé válik az automatikus sebességváltó illetve a robotizált kézi váltó. Az alapvető kényelmi extrák, a kormányrásegítés, az elektromos ablakemelő vagy a központi zár, a 10 évvel ezelőtti Kalinában is benne voltak.
Mi van a biztonsággal?

Rákérdeztünk az autók biztonságára, amin sok kínai márka hódítási kísérlete megbukott már. A Kalina és a Granta megfelel a szigorú európai ütközésbiztonsági szabványoknak, így megkapta az EU-típusbizonyítványt. Információink szerint ezekben a modellekben megtaláljuk a kötelező menetstabilizáló elektronikát. Euro NCAP-törésteszt eredményt még nem láttunk az autókról, pedig ez fontos kritérium volna.

Lada  Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon? Sokat szélesedett a Lada kínálata. A Kalina Cross hazai értékesítéséről nincs információnk
Sokat szélesedett a gyár kínálata. A Kalina Cross kezdettől fogva kapható lesz itthon
Más a helyzet az európai gyalogosvédelmi és passzív biztonsági előírásoknak meg nem felelő Niva-leszármazottakkal. Ezekre korlátozott EU-típusbizonyítványt kapott a gyár, ami limitált számú autó forgalomba helyezését engedi.
Vesta, X-Ray: korszakváltás jövőre

2016 közepén debütálhat hazánkban az importőr nagy reménysége, a Vesta. A kompakt autó sorozatgyártása idén szeptemberben kezdődik, először azonban az orosz piacra szánt kiviteleket gyártja az üzem Togliattiban. Jelenleg a próbagyártás folyik.
Első kézből: interjú az importőr vezetőjével

Lada  Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?
Jövő év közepén jelenik meg itthon a Vesta. Elsőként a lépcsőshátú jön, de lehet belőle ferdehátú és/vagy kombi is, mint elődeiből

Markó Zoltán tegnap érkezett haza Togliattiból, az importőri szerződés ünnepélyes aláírásáról. A LADA-projekt vezetőjét az M7-es autópályán értük utol, hogy a márka visszatérésével kapcsolatos tervekről kérdezzük.

Európában a hazai vezérképviselet az első fecske. Miért pont Magyarországgal indul a LADA visszatérésére?

Ormos István (a Duna Autó márkakereskedés tulajdonosa - a szerk.) stratégiailag bővíteni kívánta a Ladával a portfoliót. Szerencsés egybeesésként mi akkor jelentkeztünk be a tervvel, amikor eldőlt, hogy a gyár távlati célja visszahozni a márkát Európába. Nagyon megtisztelő, hogy mi vagyunk a gyár pilot partnere az európai újraindulásban.

Hány márkakereskedésben gondolkodnak?

Hirdetés


Országos hálózat a terv, egyelőre egy budapesti és négy Budapesten  kívüli taggal. Lehetséges, hogy utóbbiak csak a fővárosi szalon után 2-3 hónappal nyílnak meg. Szeretnénk néhány szervizpontot is hozzátenni a hálózathoz.

Lada  Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?
Az új importőr a régi Ladákhoz is elérhetővé teszi a gyári alkatrészeket. Azt nem tudjuk, mennyire régiekhez. A képen a VAZ 2103-as, az Ezeröcsi

Tervezik később haszonjárművek importját?

Tárgyaltunk erről a gyár képviselőivel, a mi célunk, hogy itthon is legyenek Lada haszonjárművek. Jelenleg azonban nincs itthon forgalmazható kis haszonjármű a palettán.

Erősen hasonlít a Lada és a Dacia kínálata. Mit kezdenek az átfedésekkel?

Ahol a padlólemez közös, ott is eltérés a mi autóinkban a Lada-motor és a Lada-formaterv. A modellfrissítésekkel, a kínálat fejlesztésével a két márka előtt különböző szegmensek nyílnak majd meg. A Vestának például nem lesz Dacia párja.

73 079 Lada van még itthon a KSH adatai szerint. Mit kezd az öreg ladás ügyfelekkel az új cég?

Érzékeljük a klubéletet és a Facebook-csoportokat. Kifejezetten szeretnénk a régi ladásokkal foglalkozni, például a gyári alkatrészeket elérhetővé tesszük a korábbi modellek tulajdonosai számára is.

Markó úr, köszönjük a beszélgetést!
2016 vége felé a LADA magyarországi kínálata bővül az X-Ray crossoverrel. Ez is egy mutatós  újkori modell, amely alapesetben elsőkerék-hajtású. Az egyelőre limuzinként látott Vesta később más karosszériával is piacra léphet, a 110-es sorozatból is volt ötajtós és kombi.