Azt mondják, hogy a negatív reklám is reklám. Hát (háttal nem kezdünk mondatot), ami azt illeti most JÓL bereklámozta magát az emberek szívébe a Brick Lane Coffee’s kávézója. A hely előtti kis reklámtáblán az alábbi szöveg volt olvasható: „Sorry, no poor people”, ami annyit tesz, hogy sajnáljuk, de de a szegényeket nem szolgáljuk ki. Ez már eleve ordas nagy baromság, mivel egy vásárlónak vagy van pénze, vagy nincs. Ez meg nem feltétlenül az anyagi helyzet függvénye, úgyhogy kérnénk minden gazdag embert, hogy bármiféle fizetőeszköz nélkül menjen be és verje az asztalt, hogy adják neki oda amit kért, mert jómódú.
Hirdetés
Ezek után nem meglepő, hogy Facebookon és a többi közösségi oldalon rengeteg ember igen egyhangúan adott hangot a véleményének a látottakról.
A kávézó azt nyilatkozta, hogy az alkalmazottainak semmi köze a kiíráshoz, és hogy a felháborító szöveget azonnal eltávolították, amint észrevették. A tulajdonos azt mondta, hogy feltehetően valamely tüntető csoport lehet a felelős a kiírásért.
„Valaki bizonyára idejött és észrevétlenül odaírta. Feltehetően ugyanazok voltak, akik a közeli Cereal Killer Cafe-t is megtámadták.”
Az, hogy a kávézó miért állítja, hogy nem az ő művük, teljesen érthető, és logikus lépés, de az, hogy valójában ki tette, nem biztos, hogy ki fog derülni. Azonban a kommentelőket is meg lehet érteni, hiszen a kiírás eléggé rosszindulatú, nem is beszélve arról, hogy ha nem is ők írták ki, akkor is az ő felelősségük, hogy a reklámtábláikon milyen kiírások találhatók.
„Soha nem kávéztam még itt, és soha nem is fogok. Felháborító hozzáállás a szegényekkel és a hátrányos helyzetűekkel szemben. Ez a szöveg nem vicces, inkább, érzéketlen.”
„Szégyen. Ha már mindenképp egy átlagos minőségű kávéra vágysz de drágán, akkor már inkább alig pár méterrel feljebb van egy Pret.”
„Visszajönnék ide máskor is, de sajnos a rendkívül humoros és eredeti reklámtáblán az áll, hogy szegények nem mehetnek be.” – csak néhány az ötletes reakciók közül.
Hirdetés
Meglepő módon a kávézó Twitter profilja törlésre került, de állítólag ez is csak a véletlen műve, illetve inkább egy technikai probléma következménye. (Most komolyan ennyire hülyének nézik az embereket?)
Arról nem is beszélve, hogy korábban ugyanitt volt egy mási kiírás is, „kérjük, ne etessétek a drogosokat” felirattal. A tulajdonos akkor is bocsánatot kért a meggondolatlan szöveget ért kritika áradat után.
„Négy üzletünk van, amik 15 éve minden nap két-két üzenetet ír ki a reklámtáblákra, ami összesen kb. 17,000 db kiírás (15x2x4x365=43,800), és én nem várom el, hogy minden nap mindet elküldjék nekem emailben. A mai azonban biztosan nem a mi kezünk műve.” – mentegetőzött a tulaj zárásként.