featured-slider

Post Top Ad

2015. március 20., péntek

Sok aranygaluskát próbáltam már, de ez a díjnyertes! Titkos recept, csak korlátozott ideig


 Kedvenc aranygaluska receptem
70 dkg liszt
5 dkg élesztő
3 tojás sárgája
4 dl tej
15 dkg cukor
Pici só
Reszelt citromhéj
6 dkg olvasztott margarin
10 dkg darált dió
5 dkg cokor (a dióhoz).
Az élesztőt 1 dl langyos tejben elmorzsoljuk, még adunk hozzá 1 tk cukrot és a lisztből elvett 3 ek lisztet. Jól elkavarjuk és felfuttatjuk.
Kézi habverővel a tojássárgákat elkeverjük a cukorral, hozzáadjuk a maradék tejet, és a csipetnyi sót.
A maradék lisztet egy mélyebb tálba szórjuk, közepébe mélyedést készítünk, ebbe öntjük a tejes keveréket és a kovászt. Géppel vagy kézzel megdagasztjuk, hozzáöntjük az olvasztott vajat, ezzel is jól kidagasztjuk.
Langyos helyen letakarva 1 órát kelesztjük.
Egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk.
A darált diót elkeverjük a cukorral.
Enyhén lisztezett deszkán 1 cm vastagra kinyújtjuk, 3-4 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk, a tortaforma aljára lerakjuk egymás mellé. Szilikonos ecsettel bőven megkenjük olvasztott vajjal, alaposan megszórjuk a cukros dióval (én azt ízesítettem pici fahéjjal).
Addig rakjuk, vajazzuk és szórjuk a pogácsákat, míg a tészta el nem fogy.
A tetejét is megkenjük vajjal és megszórjuk dióval. A maradék olvaztott vajat a tészta tetejére locsoljuk.
180 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjüj.
Ha a teteje nagyon pirulna, tegyúnk rá félidőben sütőpapírt.
Vanilia öntettel tálaljuk.
(Én 1 l tejből 3 ek cukorral megfőztem 1 cs vaniliás pudingot.).
Sok aranygaluskát kóstoltam már, ez a fajta ízlett legjobban.