featured-slider

Post Top Ad

2015. március 20., péntek

A legfinomabb kovászos házi kenyér recept, amit valaha ettünk


Recept:
Este: 2 ek fehér kovász, 10 dkg fehér rozsliszt, 1 dl víz.
Reggel összekever:
10 dkg fehér tönköly
10 dkg finomliszt
5 dkg TK búzaliszt
5 dkg TK rozsliszt
5 dkg rétesliszt
5 dkg világos rozsliszt
1 ek sikér
1 ek amaránt
2 ek joghurt
etetett kovász
3 dl víz.
Összedolgozás után 15 perc pihi.
2 tk sót és 2 dkg vajat hozzáadtam, jól megdagasztottam.
1 órás pihentetések után lapogattam, hajtogattam, majd újabb 1 óra után formáztam.
3 órát kelesztettem sütőpapírral bélelt jénaiban, lefedve.
Vízzel bespricceltem, kissé meghintettem liszttel, bevagdostam, majd ment az épp bekapcsolt sütőben.
200 fokos sütőben fedve sült 1 órát, majd fedél nélkül még 6 percet.
Rácsra raktam hűlni, és ment a terasz asztalára.